Vill du hyra vår event- och festlokal?
Event- och festlokal i Göteborg
Vill du ha fest med vacker havsutsikt? Hos oss kan du hyra en stor lokal med fantastisk utsikt över Askimsviken i sydvästra Göteborg. Här kan du ordna allt från privata fester till slutna företagsevent från fredag till söndag.

Ha din fest hos oss!
Vi erbjuder vår stora festlokal Havet till slutna sällskap med upp till 100 gäster. Här finns möjlighet att ordna privata tillställningar såsom födelsedagsfester, bröllop, studentfester, banketter m.m.
Den stora lokalen passar även utmärkt för företag och föreningar som vill ordna konferenser, julbord, kickoffs eller liknande event.

Lokalen är utrustad med en scen, ljudanläggning och filmprojektor. Det finns även en mindre bar med tillhörande kylskåp.

Askimsbadets strand och grönområde ligger endast ett stenkast bort från festlokalens huvudentré.

Stort kafé, kök och altan
Hos oss har ni möjlighet att ordna egen mat och dryck. I hyran ingår tillgång till vår kafédel som angränsar till festlokalen Havet. Här finns ett välutrustat kök med spis, kyl, frys och diskrum.
Gästerna har även tillgång till den stora altanen som finns bredvid huvudentrén.


Vad kostar det att hyra?
Kostnaden för att hyra festlokalen är 11 000 kronor (inklusive depositionsavgift).
I hyran ingår porslin, glas, bestick, bord, stolar, ljudanläggning, filmprojektor och slutstädning. Önskar du hyra dukar till borden tillkommer en kostnad.
• 150 kr/duk för runda bord.
• 50 kr/duk för rektangulära bord.
Depositionsavgift: 2000 kronor faktureras i förskott och debiteras direkt när bokningen slutförts. Vid avbokning återbetalas avgiften om detta sker minst 7 dagar innan bokat datum.
Resterande avgift på 9000 kronor faktureras i efterskott.
Kontakta oss gärna direkt för mer information.
Hur många får man vara i lokalen?
Vi tar emot upp till 100 personer.
Hur länge får festen pågå?
Lokalerna ska vara utrymda senast klockan 04:00.
Av hänsyn till de boende i området ska musik sänkas och fönster/ytterdörrar stängas klockan 03:00.
När får man tillgång till lokalen?
Du har tillgång till lokalen på fredagen från klockan 16:00 till söndagen klockan 13:00.
Nyckel hämtas under fredagen, senast klockan 15:00.
Efter klockan 13:00 på söndagen kommer städfirman för att slutstäda golv och WC.
Vad gäller vid städning?
Som hyresgäst ansvarar du för städning och återställning av festlokalen. Vid bokning får du en checklista för vad som ska göras.
Om hyresgästen inte följt checklistan korrigeras inte slutfakturan med depositionsavgiften. Hyresgästen kommer då faktureras en kostnad på 11 000 kronor.
Vad har ni för bokningsvillkor?
I hyreskontraktet står all information om regler och villkor samt checklista för städning.
Läs och ladda ner hyreskontraktet här.
Hur kan jag boka festlokalen?
Kontakta oss via e-post: konferens.service@betaniahemmet.se
Fler bilder
Kontakta oss
E-post:
konferens.service@betaniahemmet.se
Tel: 031 68 38 93
Adress
Lekullevägen 8, 436 45 Askim






Om oss
Betaniahemmet är en ideell och icke vinstdrivande förening. Festlokalen är en del av Hanssons hus konferensavdelning i Askim. Under veckodagarna bedrivs här daglig verksamhet enligt LSS.
Läs mer om vår förening och LSS-verksamhet.